Bahamalar’ı İkinci Kez Ziyaret Etmek Bana ‘Dönüş Yolculuğu’ Sevincini Öğretti

Bugün bazı gezginler yapılacaklar listeleri ve “30’dan önce 30 ülke” meydan okumalarıyla motive oluyor ve bunda yanlış bir şey olmasa da, 2023’te yıla en çok ziyaret ettiğim ülkelerden biri olan Bahamalar’a dönerek başlamak istedim.

Bahamalar’ın benim için özel bir anlamı var. Kocam ve ben yeni evliler olarak seyahat ettiğimiz, kız kardeşim ve ben bir hafta sonu kızlar gezisi yaptığımız yer ve ailece seyahat etmeye başladığımızda çocuklarımı ilk götürdüğüm yerlerden biriydi. Bahamalar, kısmen Güney Florida’daki evime çok yakın olması ve güzel kumsallarının huzurlu bir mola için ideal bir ortam olması nedeniyle her zaman geri döndüğüm bir yer olmuştur.

Tanıdık Bir Destinasyonda Yeni Bir Yıl

Geçen yıl inişli çıkışlı geçti ve yeni yılın ilk günlerini iyi bir yerde geçirmek istedim. Bahamalar’da yeni yılı başlatmak için Nassau’da iki prematüre çocuğumla bir hafta geçirerek ve önceki gezilerimizden daha fazlasını keşfederek yola çıktım.

29 Aralık’ta, bir saatlik hızlı bir uçuşun ardından Nassau’ya indik ve pembe Viktorya dönemi evleri ve parlak turkuaz sular hoş bir manzaraydı. Nassau’nun tüm ilgi çekici yerlerine kolay erişim sağlayan yeni açılan Margaritaville Beach Resort’u kontrol ettik. İlk gecemizde balkonda oturup güneşin ufukta kaybolmasını izledim ve doğru seçimi yaptığımı biliyordum.

Margaritaville Sahili

İyi Geçirilmiş Bir Hafta

Bahamalar’da, Nassau’da ve Grand Bahama’da her zaman sadece birkaç gün geçirmiştik, ancak bu bir haftalık yolculukta çok daha fazlasını alabildik. İlk gecelerimizden birinde, yakındaki bir yerel restoran ve yiyecek satıcıları şeridi olan Fish Fry’a gittik ve Twin Brothers’ın çatı verandasında taze kızarmış kabuklu börek ve kırmızı balığı yedik. Önceki ziyaretlerimizde, Nassau şehir merkezindeki 18. yüzyıldan kalma tarihi konak Graycliff Malikanesi’nin yanından yalnızca geçmiştik. Ancak bu gezimizde deniz mahsullerinden oluşan zarif bir öğle yemeği yedik ve 250.000’den fazla şişe şaraba ev sahipliği yapan ikonik şarap mahzenini gezdik.

Zamanımızı Nassau şehir merkezinde geçirmeyi sevsek de, en iyi yemeklerimizden bazıları Nassau’nun turistik bölgelerinin dışındaydı. Yerel halkın tavsiyelerine uyduk ve sudan gelen tropikal esintilerin tadını çıkarırken hırpalanmış kerevit ısırıklarını yediğimiz Traveler’s Rest’te öğle yemeği yedik. Başka bir mücevher, Bob Marley ve James Brown gibi yıldızların eski bir kayıt stüdyosu olan ve tatlı mango turşusu ile eşleştirilmiş çıtır çıtır deniz kabuğu gibi geleneksel Bahama yemekleri sunan Studio Cafe idi.

Ayrıca Atlantis Cennet Adası’nda keyifli bir gün geçirdik ve çocuklarım Aquaventure’daki yüksek hızlı su kaydıraklarına kestirmeden gittiler. Daha sonra sahil kenarındaki hamaklarda tembellik yaptık ve geri dönüp köpekbalıkları ve vatozlarla dolu tesis içi deniz yaşam alanını keşfetme planları yaptık. Atlantis’i, Nassau çevresindeki daha kalabalık olmayan bazı plajları ziyaret ederek takip etti. Bahamalar’da herhangi bir özel plaj bulunmamakla birlikte, otel bölgesinin dışındaki plajlar daha tenha görünüyordu. Favorilerimiz Jaw’s Beach, Goodman’s Bay ve Cabbage Beach idi ve çoğu zaman plajların kendimize ait olduğunu hissettik.

Atlantis Cennet Adası sahili

çene plajı

Junkanoo Festivalini Kutlamak

Junkanoo Dünya Müzesi’nde Quentin “Barrabas” Woodside ile

Mariette Williams

Gezimizin en önemli özelliği, Bahamalar’daki zengin kültüre maruz kaldığımız tüm gece Junkanoo geçit törenine katılmaktı. Eğitim Kültürü Junkanoo Müzesi’nde yönetmen Arlene Nash Ferguson, Junkanoo’nun Bahamalar’da 200 yılı aşkın bir süredir nasıl var olduğunu, köleleştirilmiş Afrikalıların yapraklardan, samandan ve deniz kabuklarından yapılmış kostümler giymesinden ve dans ve geçit törenleriyle kutlanmasından kaynaklandığını açıkladı. Bugün bu gelenek, 27 Aralık ve 2 Ocak tarihlerinde Nassau sokaklarında gösterişli şamandıralar ve canlı, tüylü kostümlerle geçit töreni yapan grupların yer aldığı iki Junkanoo geçit töreniyle yaşıyor.

Junkanoo maskelerini yapıştırma

Mariette Williams

Geçit töreninden önce, festival kostümlerini bir araya getirmenin perde arkasını gördüğümüz Junkanoo Dünya Müze ve Sanat Merkezi’ni de ziyaret ettik. Her bir kostümün ve şamandıranın renkli krep kağıt şeritlerle nasıl elle yapıştırıldığını açıklayan sahibi Quentin “Barrabas” Woodside ile bir sabah geçirdik. Ayrıca bize Junkanoo’ya hazırlanmak için ne kadar emek harcandığını takdir etmemizi sağlayan bir maskeyi nasıl yapıştıracağımızı da gösterdi.

Ve 2 Ocak günü saat 12:01’de Junkanoo geçit töreni nihayet başladı. Geçit töreni iki yıllık bir aradan sonra geri döndü ve kalabalığın enerjisine kapılmamak zordu. Binlerce kişi, güneş doğuncaya kadar süren geçit törenine muzaffer dönüş için davullar, çıngıraklar ve trompetler çalarken en sevdikleri grupların dönüşünü görmek için Bay Street’i sıraladı. Gece, Bahama kültürünün unutulmaz bir gösterisi ve yeni yıla başlamanın en iyi yoluydu.

Junkanoo Bandı

Junkanoo Dansçıları

Neden Dönüş Seyahati?

Yeni bir ülkeyi ziyaret etmenin bir huşu duygusu olsa da, aynı yerleri tekrar ziyaret etmenin belli bir sihri var. Bahamalar’da geçirdiğim hafta, yavaşlamama ve daha derin bir seyahat deneyimi yaşamama yardımcı oldu. Birkaç ücra sahili ziyaret ettim, yerel restoranlarda yemek yedim ve türünün tek örneği Junkanoo geçit töreninin ardındaki tarihi öğrendim.

Aynı ülkelere döndüğümüzde aynı seyahat deneyimini yaşamak neredeyse imkansız çünkü gittiğimiz yerler de değişiyor. Son ziyaretimizden bu yana Nassau çevresinde yeni restoranlar ve oteller ortaya çıktı ve bu dönüş yolculuğunda bizim de değiştiğimizi hatırladım. Bahamalar’a artık ergenlik çağındaki çocuklarımla geri dönmüştüm ve onların yeni yürümeye başladıkları zamanlardan farklı deneyimler aradık – yerel kültür hakkında daha fazla şey öğrenmelerine yardımcı olan deneyimler.

Dönüş yolculuğu aynı zamanda ilk izlenimlerimizin ötesine geçmemize yardımcı olarak daha fazlasını görmemize ve yeni anılar oluşturmamıza olanak tanır. Eve dönmek için uçağa bindiğimizde kızım ne zaman döneceğimizi sordu. Bu hafta hem ben hem de çocuklarım üzerinde silinmez bir etki bırakmıştı ve hepimiz favori destinasyonlarımızdan biri hakkında daha fazlasını keşfetmek için Bahamalar’a dönmeyi dört gözle bekliyoruz.

Öne çıkan görsel Parlak görüntüler/Getty Images

Read Previous

Viral TikTok Blush On The Go Hack’i Denedik

Read Next

Ortada Buluşma Gösterileriniz Nelerdir?